Näitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
R, 24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
A-Galerii on Eesti autoriehete kodugalerii ja unikaalne kohtumispaik, kus saab tutvuda üle saja erineva autori loominguga. A-Galeriis avaneb Eesti ehtekunsti lugu läbi erinevate generatsioonide, vormide ja ideede. Iga käsitööna valminud ehe on kordumatu ning kannab endas autorile ainuomast käekirja ja kontseptsiooni, mida on teostatud meisterliku tehnikaga. Ehtepoe ja näitusepinnana esindab A-Galerii Eesti professionaalsete ehtekunstnike erinevaid põlvkondasid.
20.09 18.00 Vestlusring teemal „Taas uus ja taaskasutus ehtes", osalejad Sille Luiga, Andrei Balašov, Urmas Lüüs ja Kaia Ansip.
22.09 17.30 Liina Lelovi ja Valdek Lauri loeng teemal „Poliitilisus ehtes”.
24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
Valgel särgil on olnud oluline ühiskondlik roll juba enam kui 200 aastat, esindades staatust, jõukust ja sotsiaalseid norme. Liikudes jõuka aristokraatia garderoobist bürootöötaja vormirõivaks, on see algselt meeste klassikaline riietusese muutunud nii feminismi manifestiks kui ka saanud ikoonilise staatuse normide muutuse märgistajana.
Viktoriaansel ajastul said valge särgi kandmist endale lubada vaid kõrgklassi esindajad, laitmatult pestud valged kraed muutusid lausa klasside eristumise sümboliks. Olles endiselt väljapeetud mehe rõivastuse oluline element, muutus aga valge särgi sotsiaalne tähendus oluliselt peale I maailmasõda. Ühiskonna demokratiseerumisega muutus varasemalt range tärgeldatud särk vabamaks ning suurlinnastumisega kujunes ajas kontoritöötaja igapäevavormiks.
Näitlejannad Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Grace Kelly ja Katherine Hepburn tõstsid valge särg moeikooni staatusesse, esindades kinolinadel uut tüüpi modernse elustiiliga naist. Diane Keaton "Annie Hallis", Uma Thurman filmis "Pulp Fiction" ja Julia Roberts filmis "Pretty Woman" muutsid valge särgi trendika iseseisva naise sümboliks. Valge värv iseseisvalt, sümboliseerides uusi algusi, on aga olnud paljude naispoliitikute imidži osa.
***
Xenia Joosti TheStatementShirt* on sündinud valge särgi ideest. Särgist, mis märgistab ühiskonna norme, mis kannab endas kaasaegseid väärtushinnanguid, mis on välja kasvanud mineviku tõekspidamistest ja normidest. Disainer Xenia Joost rõhutab, et stiil ja riided, mida me kanname, väljendavad meie endi sisemist maailma, see on osa visuaalsest keelest, mis peegeldab meie väärtushinnanguid, mille kaudu me suhtleme ja suhestume välismaailmaga.
Valge särk, nii ammuses minevikus kui ka täna, peidab endas miljoneid lugusid. Xenia Joosti särgi lugu räägib jätkusuutliku loomise ja jätkusuutliku tarbimise lähenemisviisist, mille kaudu taasavastada moele omane rõõmsameelsus ja positiivsus. Seda nii disaineritele kui ka kandjatele.
Mis on Sinu lugu rääkida? Mis on Sinu "statement"?
* Kõik särgid on valmistatud Eestis, särkides kasutatud puuvilla kasvatamist on rangelt kontrollitud läbi sertifitseerimise ning kogu tootmisahel on läbipaistev ja jälgitav.
Selle särgi kandmine on eetiline valik tegemata järeleandmisi stiilis ja kvaliteedis.
xeniajoost.com“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
20.09—24.09.2021
E; K-R 10—18
T 10—20
Üritus T 21.09 kl 16.00
Registreerumine:
thulema@thulema.ee
Disainiöö ajal on Thulema Salongis ainulaadne võimalus kuulata ja kaasa arutleda uue büroo alternatiivide üle koos professor Martin Pärnaga, sest teisipäeval, 21. septembril lahatakse teemat „Kontor ei ole enam kontor”. Pandeemilise pooleteist aastaga oleme kogenud, kuidas kontoritöö on muutunud asünkroonseks, toimudes distantsilt, kohast ja ajast sõltumata. Mida see uus olukord tähendab aga ettevõtetele nende töökeskkondade ümber kujundamisel, et seda uut tüüpi tööd toetada, on paljuski veel vastamata küsimus. — Disaini küsimus.
Estonian Design House+ värskelt avatud galeriipoes on oma loominguga väljas Eve Hanson, August, Piret Loog, Tanel Veenre, Virtuoza (Liisi Tui), Kelpman Textile, Cervo Volante, VARKKI, Süsimust, ALEXANDERLING, New Vintage by Kriss, 1. kiht, Reet Aus, KIRA Shoes, Karl Joonas Alamaa, Stella Soomlais, B’MOR studio, Tarmo Luisk, Toivo Raidmets, Raili Keiv jt.
Cervo Volante loominguga saab lähemalt tutvuda ka Disainiöö raames toimuval aeglasele moele pühendatud rõivamoeetendusel D_O_M. Disainiöö leiab aset 20.-26. septembrini Põhjala keskuses.
2010. aastal lõi Eesti Disainerite Liit brändi Eesti Disaini Maja / Estonian Design House, mis on mõeldud kodumaiste disainerite loomingu tutvustamiseks Eestis ja välismaal. Alates 2017. aastast on avatud Eesti disaini suurem väljapanek Solarise keskuses. Uus Estonian Design House+ projekt „Fööniks“ sai oma nime mütoloogilise linnu järgi, kes vanade kreeklaste uskumuse kohaselt mingi aja tagant sureb, süttides leegina põlema, ning seejärel sünnib kohe oma tuhast uuesti – nõnda võib öelda ka Eesti disainisektori kohta, mis koroonaperioodi on raskelt üle elanud ning nüüd taassündi näeb.
Uus galerii on alates 3. septembrist lahti E-R kell 11—19 ning L kell 11—17 Tallinna vanalinnas, Suur-Karja 14.
Estonian Design House+
fashion & homewww.facebook.com/estoniandesignhousePLUS
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Näitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
Naked Island on kõigile tegutsejatele avatud töökojamaja Paljassaare alguses. Tegemist on kaasaegse ja mugava töö- ja loomekeskkonnaga inimesele, kel on vaja keevitada, hööveldada, saagida, puurida, valada, kruvida, sepistada, aga miks mitte ka disainida, modelleerida, leiutada, kududa või restaureerida.
Naked Islandit veavad Rael Artel ja Bruno Kadak, kes töötavad selle nimel, et Eesti kontekstis täiesti uudne co-working töökojamaja avaks kasutajatele uksed 2021. aasta septembris.
R, 24.09 kell 19.00 proovisõit
21.09—26.09.2021
T-L 11—19, P 11—17
Registreerumine proovisõidule: amplerbikes.com/et/showroomid/tallinn;
linnatuurile: (N & R kl 19.00): tallinn@amplerbikes.com
@
Telliskivi 60/2. A korpus I korrus
Ampler Bikes teeb linnasõitudeks mõeldud kergeid elektrirattaid. Ampleriga sõitmine on lihtne – lihtsalt sõidad. Ei mingeid raskeid akusid, suuri ekraane ega muid segajaid. Kutsume sind osa võtma Ampleri linnatuuridest, neljapäeval ja reedel algusega kell 19.00. Kui sul juba on Ampleri ratas, siis võta see ühes või kui veel ei ole, siis saada meile e-mail ja anname sulle ratta omalt poolt. Tuur kestab umbes tund aega.
Valgel särgil on olnud oluline ühiskondlik roll juba enam kui 200 aastat, esindades staatust, jõukust ja sotsiaalseid norme. Liikudes jõuka aristokraatia garderoobist bürootöötaja vormirõivaks, on see algselt meeste klassikaline riietusese muutunud nii feminismi manifestiks kui ka saanud ikoonilise staatuse normide muutuse märgistajana.
Viktoriaansel ajastul said valge särgi kandmist endale lubada vaid kõrgklassi esindajad, laitmatult pestud valged kraed muutusid lausa klasside eristumise sümboliks. Olles endiselt väljapeetud mehe rõivastuse oluline element, muutus aga valge särgi sotsiaalne tähendus oluliselt peale I maailmasõda. Ühiskonna demokratiseerumisega muutus varasemalt range tärgeldatud särk vabamaks ning suurlinnastumisega kujunes ajas kontoritöötaja igapäevavormiks.
Näitlejannad Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Grace Kelly ja Katherine Hepburn tõstsid valge särg moeikooni staatusesse, esindades kinolinadel uut tüüpi modernse elustiiliga naist. Diane Keaton "Annie Hallis", Uma Thurman filmis "Pulp Fiction" ja Julia Roberts filmis "Pretty Woman" muutsid valge särgi trendika iseseisva naise sümboliks. Valge värv iseseisvalt, sümboliseerides uusi algusi, on aga olnud paljude naispoliitikute imidži osa.
***
Xenia Joosti TheStatementShirt* on sündinud valge särgi ideest. Särgist, mis märgistab ühiskonna norme, mis kannab endas kaasaegseid väärtushinnanguid, mis on välja kasvanud mineviku tõekspidamistest ja normidest. Disainer Xenia Joost rõhutab, et stiil ja riided, mida me kanname, väljendavad meie endi sisemist maailma, see on osa visuaalsest keelest, mis peegeldab meie väärtushinnanguid, mille kaudu me suhtleme ja suhestume välismaailmaga.
Valge särk, nii ammuses minevikus kui ka täna, peidab endas miljoneid lugusid. Xenia Joosti särgi lugu räägib jätkusuutliku loomise ja jätkusuutliku tarbimise lähenemisviisist, mille kaudu taasavastada moele omane rõõmsameelsus ja positiivsus. Seda nii disaineritele kui ka kandjatele.
Mis on Sinu lugu rääkida? Mis on Sinu "statement"?
* Kõik särgid on valmistatud Eestis, särkides kasutatud puuvilla kasvatamist on rangelt kontrollitud läbi sertifitseerimise ning kogu tootmisahel on läbipaistev ja jälgitav.
Selle särgi kandmine on eetiline valik tegemata järeleandmisi stiilis ja kvaliteedis.
xeniajoost.com“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
20.09—24.09.2021
E; K-R 10—18
T 10—20
Üritus T 21.09 kl 16.00
Registreerumine:
thulema@thulema.ee
Disainiöö ajal on Thulema Salongis ainulaadne võimalus kuulata ja kaasa arutleda uue büroo alternatiivide üle koos professor Martin Pärnaga, sest teisipäeval, 21. septembril lahatakse teemat „Kontor ei ole enam kontor”. Pandeemilise pooleteist aastaga oleme kogenud, kuidas kontoritöö on muutunud asünkroonseks, toimudes distantsilt, kohast ja ajast sõltumata. Mida see uus olukord tähendab aga ettevõtetele nende töökeskkondade ümber kujundamisel, et seda uut tüüpi tööd toetada, on paljuski veel vastamata küsimus. — Disaini küsimus.
Estonian Design House+ värskelt avatud galeriipoes on oma loominguga väljas Eve Hanson, August, Piret Loog, Tanel Veenre, Virtuoza (Liisi Tui), Kelpman Textile, Cervo Volante, VARKKI, Süsimust, ALEXANDERLING, New Vintage by Kriss, 1. kiht, Reet Aus, KIRA Shoes, Karl Joonas Alamaa, Stella Soomlais, B’MOR studio, Tarmo Luisk, Toivo Raidmets, Raili Keiv jt.
Cervo Volante loominguga saab lähemalt tutvuda ka Disainiöö raames toimuval aeglasele moele pühendatud rõivamoeetendusel D_O_M. Disainiöö leiab aset 20.-26. septembrini Põhjala keskuses.
2010. aastal lõi Eesti Disainerite Liit brändi Eesti Disaini Maja / Estonian Design House, mis on mõeldud kodumaiste disainerite loomingu tutvustamiseks Eestis ja välismaal. Alates 2017. aastast on avatud Eesti disaini suurem väljapanek Solarise keskuses. Uus Estonian Design House+ projekt „Fööniks“ sai oma nime mütoloogilise linnu järgi, kes vanade kreeklaste uskumuse kohaselt mingi aja tagant sureb, süttides leegina põlema, ning seejärel sünnib kohe oma tuhast uuesti – nõnda võib öelda ka Eesti disainisektori kohta, mis koroonaperioodi on raskelt üle elanud ning nüüd taassündi näeb.
Uus galerii on alates 3. septembrist lahti E-R kell 11—19 ning L kell 11—17 Tallinna vanalinnas, Suur-Karja 14.
Estonian Design House+
fashion & homewww.facebook.com/estoniandesignhousePLUS
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Disainiöö omanäoline moeetendus
Fennecfit keskendub jätkusuutlikult valmistatud spordirõivaste tootmisele. Fennecfit kuulab oma kliente, jälgides hoolega aktiivse eluviisiga naise ootusi ühele spordirõivale: stiilsus, funktsionaalsus, vastupidavus.
Brändi eesmärk on teha oma tooted taaskasutatud materjalidest. Pakendid on biolagunevad ja taaskasutatavad. Riided toodetakse eetiliselt Portugalis ja Itaalias kvaliteetsete partnerite juures.
Fennecfit'i asutaja Birgit Kool: "Mind puudutavad sügavalt inimesed, kellega kokku puutun ja erinevad põnevad kogemused. Läbi aegade olen saanud ideid just elust enda ümber."
Erilised tänud perele, Nicolaile, Robinile ja kogu Fennecfit’i perekonnale üle maailma!
Human Highness on luksusbränd, mis alustas elegantsete keepide loomisega naistele, uskudes nende superkangelaslikult ebamaisesse jõudu. Naine, kes sõltumata rassist, vanusest või elukutsest, püüdleb saamaks iseenda parimaks versiooniks, seistes alati kindlalt oma väärtushinnangute eest.
Nende põhilooming valmib käsitööna Eestis erinevate loominguliste naiste koostööna, kasutades looduslikke hooajatuid kangastelgedel käsitsi kootud kangaid ning samal ajal panustades tekstiilitööstuse ülejääkmaterjalide ära kasutamisele.
Südamest aitäh Merle Saal, Julia Shashkina, Mai-Liis Sipria, Vivika Sopp, Nataliya Sukhorukova, Rita Assor ja veel paljudele teistele, kes Human Highness brändile kaasa on aidanud.
Muutuseks on vaja teha vaid valik - raiskamise asemel luua uuesti ja uuesti kasutada.
BalticSeaBlue kollektsioon valmis majutussektori ümbertöödeldud tekstiilijäätmetest. Justkui tarbetuks muutunud tekstiilid sorteeriti hoolikalt ja värviti Põhjamaade hallikassinisest paletist inspireeritud toonides. Nõnda on kasutuks osutunud materjal saanud uue väärtuse.
Xenia: „Ma unistan, et me kõik näeksime ja hindaksime teiste tööd, nt puuvilla koristanud põllumehe aega, väärtustaks kiu tootmiseks kasutatud vett. Unistan, et õpime mitte ära kasutama, vaid koos töötama. Mitte raiskama, vaid looma. Mitte reostama, vaid puhastama. Unistan BalticSeaBlue'st.”
Tekstiil: "Ma ei ole raisatud, ma olen ilus."
Etteastes jalanõud brändilt Kira.
Tänud kaasa mõtlemast ja tegemast Katri Link, Tallink!Loovjuht Piret Mägi
Kaaskorraldaja Karin Järvet
Lavastaja Anni Zupping
Valguskunstnik Reelika Palk
Helikunstnik Kenn-Eerik Kannike
Visuaalide kunstnik Carmen Seljamaa
Tagala juht Anne Rinne
Videod Ernesto Redondo Vergara
Ilutegijad KEVIN.MURPHY ja Couleur Caramel
Tervitusjoogid Mionetto ning Haage vesi
Aitäh Woola ja BiopakidNäitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
R, 24.09 kell 19.00 proovisõit
21.09—26.09.2021
T-L 11—19, P 11—17
Registreerumine proovisõidule: amplerbikes.com/et/showroomid/tallinn;
linnatuurile: (N & R kl 19.00): tallinn@amplerbikes.com
@
Telliskivi 60/2. A korpus I korrus
Ampler Bikes teeb linnasõitudeks mõeldud kergeid elektrirattaid. Ampleriga sõitmine on lihtne – lihtsalt sõidad. Ei mingeid raskeid akusid, suuri ekraane ega muid segajaid. Kutsume sind osa võtma Ampleri linnatuuridest, neljapäeval ja reedel algusega kell 19.00. Kui sul juba on Ampleri ratas, siis võta see ühes või kui veel ei ole, siis saada meile e-mail ja anname sulle ratta omalt poolt. Tuur kestab umbes tund aega.
R, 24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
A-Galerii on Eesti autoriehete kodugalerii ja unikaalne kohtumispaik, kus saab tutvuda üle saja erineva autori loominguga. A-Galeriis avaneb Eesti ehtekunsti lugu läbi erinevate generatsioonide, vormide ja ideede. Iga käsitööna valminud ehe on kordumatu ning kannab endas autorile ainuomast käekirja ja kontseptsiooni, mida on teostatud meisterliku tehnikaga. Ehtepoe ja näitusepinnana esindab A-Galerii Eesti professionaalsete ehtekunstnike erinevaid põlvkondasid.
20.09 18.00 Vestlusring teemal „Taas uus ja taaskasutus ehtes", osalejad Sille Luiga, Andrei Balašov, Urmas Lüüs ja Kaia Ansip.
22.09 17.30 Liina Lelovi ja Valdek Lauri loeng teemal „Poliitilisus ehtes”.
24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
Valgel särgil on olnud oluline ühiskondlik roll juba enam kui 200 aastat, esindades staatust, jõukust ja sotsiaalseid norme. Liikudes jõuka aristokraatia garderoobist bürootöötaja vormirõivaks, on see algselt meeste klassikaline riietusese muutunud nii feminismi manifestiks kui ka saanud ikoonilise staatuse normide muutuse märgistajana.
Viktoriaansel ajastul said valge särgi kandmist endale lubada vaid kõrgklassi esindajad, laitmatult pestud valged kraed muutusid lausa klasside eristumise sümboliks. Olles endiselt väljapeetud mehe rõivastuse oluline element, muutus aga valge särgi sotsiaalne tähendus oluliselt peale I maailmasõda. Ühiskonna demokratiseerumisega muutus varasemalt range tärgeldatud särk vabamaks ning suurlinnastumisega kujunes ajas kontoritöötaja igapäevavormiks.
Näitlejannad Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Grace Kelly ja Katherine Hepburn tõstsid valge särg moeikooni staatusesse, esindades kinolinadel uut tüüpi modernse elustiiliga naist. Diane Keaton "Annie Hallis", Uma Thurman filmis "Pulp Fiction" ja Julia Roberts filmis "Pretty Woman" muutsid valge särgi trendika iseseisva naise sümboliks. Valge värv iseseisvalt, sümboliseerides uusi algusi, on aga olnud paljude naispoliitikute imidži osa.
***
Xenia Joosti TheStatementShirt* on sündinud valge särgi ideest. Särgist, mis märgistab ühiskonna norme, mis kannab endas kaasaegseid väärtushinnanguid, mis on välja kasvanud mineviku tõekspidamistest ja normidest. Disainer Xenia Joost rõhutab, et stiil ja riided, mida me kanname, väljendavad meie endi sisemist maailma, see on osa visuaalsest keelest, mis peegeldab meie väärtushinnanguid, mille kaudu me suhtleme ja suhestume välismaailmaga.
Valge särk, nii ammuses minevikus kui ka täna, peidab endas miljoneid lugusid. Xenia Joosti särgi lugu räägib jätkusuutliku loomise ja jätkusuutliku tarbimise lähenemisviisist, mille kaudu taasavastada moele omane rõõmsameelsus ja positiivsus. Seda nii disaineritele kui ka kandjatele.
Mis on Sinu lugu rääkida? Mis on Sinu "statement"?
* Kõik särgid on valmistatud Eestis, särkides kasutatud puuvilla kasvatamist on rangelt kontrollitud läbi sertifitseerimise ning kogu tootmisahel on läbipaistev ja jälgitav.
Selle särgi kandmine on eetiline valik tegemata järeleandmisi stiilis ja kvaliteedis.
xeniajoost.com“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
20.09—24.09.2021
E; K-R 10—18
T 10—20
Üritus T 21.09 kl 16.00
Registreerumine:
thulema@thulema.ee
Disainiöö ajal on Thulema Salongis ainulaadne võimalus kuulata ja kaasa arutleda uue büroo alternatiivide üle koos professor Martin Pärnaga, sest teisipäeval, 21. septembril lahatakse teemat „Kontor ei ole enam kontor”. Pandeemilise pooleteist aastaga oleme kogenud, kuidas kontoritöö on muutunud asünkroonseks, toimudes distantsilt, kohast ja ajast sõltumata. Mida see uus olukord tähendab aga ettevõtetele nende töökeskkondade ümber kujundamisel, et seda uut tüüpi tööd toetada, on paljuski veel vastamata küsimus. — Disaini küsimus.
Estonian Design House+ värskelt avatud galeriipoes on oma loominguga väljas Eve Hanson, August, Piret Loog, Tanel Veenre, Virtuoza (Liisi Tui), Kelpman Textile, Cervo Volante, VARKKI, Süsimust, ALEXANDERLING, New Vintage by Kriss, 1. kiht, Reet Aus, KIRA Shoes, Karl Joonas Alamaa, Stella Soomlais, B’MOR studio, Tarmo Luisk, Toivo Raidmets, Raili Keiv jt.
Cervo Volante loominguga saab lähemalt tutvuda ka Disainiöö raames toimuval aeglasele moele pühendatud rõivamoeetendusel D_O_M. Disainiöö leiab aset 20.-26. septembrini Põhjala keskuses.
2010. aastal lõi Eesti Disainerite Liit brändi Eesti Disaini Maja / Estonian Design House, mis on mõeldud kodumaiste disainerite loomingu tutvustamiseks Eestis ja välismaal. Alates 2017. aastast on avatud Eesti disaini suurem väljapanek Solarise keskuses. Uus Estonian Design House+ projekt „Fööniks“ sai oma nime mütoloogilise linnu järgi, kes vanade kreeklaste uskumuse kohaselt mingi aja tagant sureb, süttides leegina põlema, ning seejärel sünnib kohe oma tuhast uuesti – nõnda võib öelda ka Eesti disainisektori kohta, mis koroonaperioodi on raskelt üle elanud ning nüüd taassündi näeb.
Uus galerii on alates 3. septembrist lahti E-R kell 11—19 ning L kell 11—17 Tallinna vanalinnas, Suur-Karja 14.
Estonian Design House+
fashion & homewww.facebook.com/estoniandesignhousePLUS
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Näitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Rahvusvaheline konverents SOS DESIGN, mis toimub Disainiöö Festivali raames neljapäeval, 23.09 on seekord fookusesse võtnud kriisiteema. Arutelud osutavad disaini olulisele rollile ühiskonnas toimuvate muutuste ja kriisiolukordade lahendamisel. Seoses pandeemiaga on kriisi disainimise roll tähtsam kui eales varem. Lisaks pandeemiale jagub teisigi üleilmseid probleeme, mis nõuavad kiiret sekkumist: majanduskriis, kliimasoojenemine, energiakriis, vaesus, kuid ka vaimne kriis.
10.00 Kogunemine ja kohv
10.15 Sissejuhatus
Ilona Gurjanova
Moderator / Founder of Tallinn Design Festival / President of Estonian Association of Designers
10.30 “Towards a Resilient Society: Bringing Design for Emergencies into Design Education”
Alessia Buffagni
Ph.D. candidate in Design Sciences / Research Fellow and Teaching Assistant at Istituto Universitario di Architettura Venezia / Research interests in in gerontechnology and design for health and wellbeing.
11.00 “VaccineGuard. How to marry Covid certificates and dignity?”
Ain Aaviksoo
Chief Medical officer / Healthin OÜ / Guardtime OÜ
11.30 “CONTAIN - Rapid-response testing and sequencing labs”
Helene Steiner
Biotech Research Park t/a OpenCell / MDes Bauhaus University, MA Royal College of Art
12.00 Lõuna
12.45 “From Design to Live to Design to Survive: Scenarios, Projects and Visions”
Ubaldo Spina
Researcher / Industrial Designer / Design Page Coordinator at "Il Giornale dell’Architettura"
13.15 “Rendering Tomorrow’s Spatial Experiences”
Dario Donato
Founder and Design Principal of Spatialconnection(s)
13.45 Abu Dhabi challenge competition: "I-Breathe Just" for emergency apparatus for Covid cases and “Artificial Breathing Palm Structure in Dubai”
Öznur Pınar Çer, Danilo Petta
Mask Architects
14.25 ArtsThread Graduate Competition. “Deploy - Access to Water”
Paul Mendieta
Imperial College London / Royal College of Art / Deploy Tech Ltd
15.20 Panel
Moderator Ubaldo Spina
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
R, 24.09 kell 19.00 proovisõit
21.09—26.09.2021
T-L 11—19, P 11—17
Registreerumine proovisõidule: amplerbikes.com/et/showroomid/tallinn;
linnatuurile: (N & R kl 19.00): tallinn@amplerbikes.com
@
Telliskivi 60/2. A korpus I korrus
Ampler Bikes teeb linnasõitudeks mõeldud kergeid elektrirattaid. Ampleriga sõitmine on lihtne – lihtsalt sõidad. Ei mingeid raskeid akusid, suuri ekraane ega muid segajaid. Kutsume sind osa võtma Ampleri linnatuuridest, neljapäeval ja reedel algusega kell 19.00. Kui sul juba on Ampleri ratas, siis võta see ühes või kui veel ei ole, siis saada meile e-mail ja anname sulle ratta omalt poolt. Tuur kestab umbes tund aega.
Valgel särgil on olnud oluline ühiskondlik roll juba enam kui 200 aastat, esindades staatust, jõukust ja sotsiaalseid norme. Liikudes jõuka aristokraatia garderoobist bürootöötaja vormirõivaks, on see algselt meeste klassikaline riietusese muutunud nii feminismi manifestiks kui ka saanud ikoonilise staatuse normide muutuse märgistajana.
Viktoriaansel ajastul said valge särgi kandmist endale lubada vaid kõrgklassi esindajad, laitmatult pestud valged kraed muutusid lausa klasside eristumise sümboliks. Olles endiselt väljapeetud mehe rõivastuse oluline element, muutus aga valge särgi sotsiaalne tähendus oluliselt peale I maailmasõda. Ühiskonna demokratiseerumisega muutus varasemalt range tärgeldatud särk vabamaks ning suurlinnastumisega kujunes ajas kontoritöötaja igapäevavormiks.
Näitlejannad Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Grace Kelly ja Katherine Hepburn tõstsid valge särg moeikooni staatusesse, esindades kinolinadel uut tüüpi modernse elustiiliga naist. Diane Keaton "Annie Hallis", Uma Thurman filmis "Pulp Fiction" ja Julia Roberts filmis "Pretty Woman" muutsid valge särgi trendika iseseisva naise sümboliks. Valge värv iseseisvalt, sümboliseerides uusi algusi, on aga olnud paljude naispoliitikute imidži osa.
***
Xenia Joosti TheStatementShirt* on sündinud valge särgi ideest. Särgist, mis märgistab ühiskonna norme, mis kannab endas kaasaegseid väärtushinnanguid, mis on välja kasvanud mineviku tõekspidamistest ja normidest. Disainer Xenia Joost rõhutab, et stiil ja riided, mida me kanname, väljendavad meie endi sisemist maailma, see on osa visuaalsest keelest, mis peegeldab meie väärtushinnanguid, mille kaudu me suhtleme ja suhestume välismaailmaga.
Valge särk, nii ammuses minevikus kui ka täna, peidab endas miljoneid lugusid. Xenia Joosti särgi lugu räägib jätkusuutliku loomise ja jätkusuutliku tarbimise lähenemisviisist, mille kaudu taasavastada moele omane rõõmsameelsus ja positiivsus. Seda nii disaineritele kui ka kandjatele.
Mis on Sinu lugu rääkida? Mis on Sinu "statement"?
* Kõik särgid on valmistatud Eestis, särkides kasutatud puuvilla kasvatamist on rangelt kontrollitud läbi sertifitseerimise ning kogu tootmisahel on läbipaistev ja jälgitav.
Selle särgi kandmine on eetiline valik tegemata järeleandmisi stiilis ja kvaliteedis.
xeniajoost.com“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
20.09—24.09.2021
E; K-R 10—18
T 10—20
Üritus T 21.09 kl 16.00
Registreerumine:
thulema@thulema.ee
Disainiöö ajal on Thulema Salongis ainulaadne võimalus kuulata ja kaasa arutleda uue büroo alternatiivide üle koos professor Martin Pärnaga, sest teisipäeval, 21. septembril lahatakse teemat „Kontor ei ole enam kontor”. Pandeemilise pooleteist aastaga oleme kogenud, kuidas kontoritöö on muutunud asünkroonseks, toimudes distantsilt, kohast ja ajast sõltumata. Mida see uus olukord tähendab aga ettevõtetele nende töökeskkondade ümber kujundamisel, et seda uut tüüpi tööd toetada, on paljuski veel vastamata küsimus. — Disaini küsimus.
Estonian Design House+ värskelt avatud galeriipoes on oma loominguga väljas Eve Hanson, August, Piret Loog, Tanel Veenre, Virtuoza (Liisi Tui), Kelpman Textile, Cervo Volante, VARKKI, Süsimust, ALEXANDERLING, New Vintage by Kriss, 1. kiht, Reet Aus, KIRA Shoes, Karl Joonas Alamaa, Stella Soomlais, B’MOR studio, Tarmo Luisk, Toivo Raidmets, Raili Keiv jt.
Cervo Volante loominguga saab lähemalt tutvuda ka Disainiöö raames toimuval aeglasele moele pühendatud rõivamoeetendusel D_O_M. Disainiöö leiab aset 20.-26. septembrini Põhjala keskuses.
2010. aastal lõi Eesti Disainerite Liit brändi Eesti Disaini Maja / Estonian Design House, mis on mõeldud kodumaiste disainerite loomingu tutvustamiseks Eestis ja välismaal. Alates 2017. aastast on avatud Eesti disaini suurem väljapanek Solarise keskuses. Uus Estonian Design House+ projekt „Fööniks“ sai oma nime mütoloogilise linnu järgi, kes vanade kreeklaste uskumuse kohaselt mingi aja tagant sureb, süttides leegina põlema, ning seejärel sünnib kohe oma tuhast uuesti – nõnda võib öelda ka Eesti disainisektori kohta, mis koroonaperioodi on raskelt üle elanud ning nüüd taassündi näeb.
Uus galerii on alates 3. septembrist lahti E-R kell 11—19 ning L kell 11—17 Tallinna vanalinnas, Suur-Karja 14.
Estonian Design House+
fashion & homewww.facebook.com/estoniandesignhousePLUS
TDH esitleb esmakordselt mastaapset Eesti disainiloomingu juuri tutvustavat foto- ja videoprojekti „Kummardus“, mis esitab jutustuse Eesti disainist, kus kohtuvad looming, loodus ja traditsioonid.
Viimase aasta jooksul on üle 50 Eesti disaineri looming viidud tähenduslikesse paikadesse üle Eesti ning üles pildistatud võttes arvesse aastaaegade mängulist vaheldumist.
Projekti loovjuht Piret Puppart tutvustab, kuidas Eesti silmapaistvate disainerite loome on põimunud inspiratsiooniga loodusest ja mõjutatud traditsioonide pikaaegsest säilimisest. Esmakordselt esitleme valminud fotosid ning videoid.Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Näitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Emerante mööblisalongis toimub kahe Kuldnõela ja Hõbenõelaga tunnustatud moedisainer Eve Hansoni uue sügiskollektsiooni avalik pildistamine. Osalejatel on võimalik kaasa elada professionaalsete moefotode valmimisele ja ühtlasi tutvuda Eve uusimate mudelitega - sel päeval on salong külastajatele avatud kella 10—22. Pärast kollektsiooni pildistamist on võimalik Eve loomingut lähemalt uurida, selga proovida ja selles ka fotograafile poseerida.
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
R, 24.09 kell 19.00 proovisõit
21.09—26.09.2021
T-L 11—19, P 11—17
Registreerumine proovisõidule: amplerbikes.com/et/showroomid/tallinn;
linnatuurile: (N & R kl 19.00): tallinn@amplerbikes.com
@
Telliskivi 60/2. A korpus I korrus
Ampler Bikes teeb linnasõitudeks mõeldud kergeid elektrirattaid. Ampleriga sõitmine on lihtne – lihtsalt sõidad. Ei mingeid raskeid akusid, suuri ekraane ega muid segajaid. Kutsume sind osa võtma Ampleri linnatuuridest, neljapäeval ja reedel algusega kell 19.00. Kui sul juba on Ampleri ratas, siis võta see ühes või kui veel ei ole, siis saada meile e-mail ja anname sulle ratta omalt poolt. Tuur kestab umbes tund aega.
R, 24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
A-Galerii on Eesti autoriehete kodugalerii ja unikaalne kohtumispaik, kus saab tutvuda üle saja erineva autori loominguga. A-Galeriis avaneb Eesti ehtekunsti lugu läbi erinevate generatsioonide, vormide ja ideede. Iga käsitööna valminud ehe on kordumatu ning kannab endas autorile ainuomast käekirja ja kontseptsiooni, mida on teostatud meisterliku tehnikaga. Ehtepoe ja näitusepinnana esindab A-Galerii Eesti professionaalsete ehtekunstnike erinevaid põlvkondasid.
20.09 18.00 Vestlusring teemal „Taas uus ja taaskasutus ehtes", osalejad Sille Luiga, Andrei Balašov, Urmas Lüüs ja Kaia Ansip.
22.09 17.30 Liina Lelovi ja Valdek Lauri loeng teemal „Poliitilisus ehtes”.
24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
Valgel särgil on olnud oluline ühiskondlik roll juba enam kui 200 aastat, esindades staatust, jõukust ja sotsiaalseid norme. Liikudes jõuka aristokraatia garderoobist bürootöötaja vormirõivaks, on see algselt meeste klassikaline riietusese muutunud nii feminismi manifestiks kui ka saanud ikoonilise staatuse normide muutuse märgistajana.
Viktoriaansel ajastul said valge särgi kandmist endale lubada vaid kõrgklassi esindajad, laitmatult pestud valged kraed muutusid lausa klasside eristumise sümboliks. Olles endiselt väljapeetud mehe rõivastuse oluline element, muutus aga valge särgi sotsiaalne tähendus oluliselt peale I maailmasõda. Ühiskonna demokratiseerumisega muutus varasemalt range tärgeldatud särk vabamaks ning suurlinnastumisega kujunes ajas kontoritöötaja igapäevavormiks.
Näitlejannad Marilyn Monroe, Audrey Hepburn, Grace Kelly ja Katherine Hepburn tõstsid valge särg moeikooni staatusesse, esindades kinolinadel uut tüüpi modernse elustiiliga naist. Diane Keaton "Annie Hallis", Uma Thurman filmis "Pulp Fiction" ja Julia Roberts filmis "Pretty Woman" muutsid valge särgi trendika iseseisva naise sümboliks. Valge värv iseseisvalt, sümboliseerides uusi algusi, on aga olnud paljude naispoliitikute imidži osa.
***
Xenia Joosti TheStatementShirt* on sündinud valge särgi ideest. Särgist, mis märgistab ühiskonna norme, mis kannab endas kaasaegseid väärtushinnanguid, mis on välja kasvanud mineviku tõekspidamistest ja normidest. Disainer Xenia Joost rõhutab, et stiil ja riided, mida me kanname, väljendavad meie endi sisemist maailma, see on osa visuaalsest keelest, mis peegeldab meie väärtushinnanguid, mille kaudu me suhtleme ja suhestume välismaailmaga.
Valge särk, nii ammuses minevikus kui ka täna, peidab endas miljoneid lugusid. Xenia Joosti särgi lugu räägib jätkusuutliku loomise ja jätkusuutliku tarbimise lähenemisviisist, mille kaudu taasavastada moele omane rõõmsameelsus ja positiivsus. Seda nii disaineritele kui ka kandjatele.
Mis on Sinu lugu rääkida? Mis on Sinu "statement"?
* Kõik särgid on valmistatud Eestis, särkides kasutatud puuvilla kasvatamist on rangelt kontrollitud läbi sertifitseerimise ning kogu tootmisahel on läbipaistev ja jälgitav.
Selle särgi kandmine on eetiline valik tegemata järeleandmisi stiilis ja kvaliteedis.
xeniajoost.com“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
20.09—24.09.2021
E; K-R 10—18
T 10—20
Üritus T 21.09 kl 16.00
Registreerumine:
thulema@thulema.ee
Disainiöö ajal on Thulema Salongis ainulaadne võimalus kuulata ja kaasa arutleda uue büroo alternatiivide üle koos professor Martin Pärnaga, sest teisipäeval, 21. septembril lahatakse teemat „Kontor ei ole enam kontor”. Pandeemilise pooleteist aastaga oleme kogenud, kuidas kontoritöö on muutunud asünkroonseks, toimudes distantsilt, kohast ja ajast sõltumata. Mida see uus olukord tähendab aga ettevõtetele nende töökeskkondade ümber kujundamisel, et seda uut tüüpi tööd toetada, on paljuski veel vastamata küsimus. — Disaini küsimus.
Estonian Design House+ värskelt avatud galeriipoes on oma loominguga väljas Eve Hanson, August, Piret Loog, Tanel Veenre, Virtuoza (Liisi Tui), Kelpman Textile, Cervo Volante, VARKKI, Süsimust, ALEXANDERLING, New Vintage by Kriss, 1. kiht, Reet Aus, KIRA Shoes, Karl Joonas Alamaa, Stella Soomlais, B’MOR studio, Tarmo Luisk, Toivo Raidmets, Raili Keiv jt.
Cervo Volante loominguga saab lähemalt tutvuda ka Disainiöö raames toimuval aeglasele moele pühendatud rõivamoeetendusel D_O_M. Disainiöö leiab aset 20.-26. septembrini Põhjala keskuses.
2010. aastal lõi Eesti Disainerite Liit brändi Eesti Disaini Maja / Estonian Design House, mis on mõeldud kodumaiste disainerite loomingu tutvustamiseks Eestis ja välismaal. Alates 2017. aastast on avatud Eesti disaini suurem väljapanek Solarise keskuses. Uus Estonian Design House+ projekt „Fööniks“ sai oma nime mütoloogilise linnu järgi, kes vanade kreeklaste uskumuse kohaselt mingi aja tagant sureb, süttides leegina põlema, ning seejärel sünnib kohe oma tuhast uuesti – nõnda võib öelda ka Eesti disainisektori kohta, mis koroonaperioodi on raskelt üle elanud ning nüüd taassündi näeb.
Uus galerii on alates 3. septembrist lahti E-R kell 11—19 ning L kell 11—17 Tallinna vanalinnas, Suur-Karja 14.
Estonian Design House+
fashion & homewww.facebook.com/estoniandesignhousePLUS
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Näitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
R, 24.09 kell 19.00 proovisõit
21.09—26.09.2021
T-L 11—19, P 11—17
Registreerumine proovisõidule: amplerbikes.com/et/showroomid/tallinn;
linnatuurile: (N & R kl 19.00): tallinn@amplerbikes.com
@
Telliskivi 60/2. A korpus I korrus
Ampler Bikes teeb linnasõitudeks mõeldud kergeid elektrirattaid. Ampleriga sõitmine on lihtne – lihtsalt sõidad. Ei mingeid raskeid akusid, suuri ekraane ega muid segajaid. Kutsume sind osa võtma Ampleri linnatuuridest, neljapäeval ja reedel algusega kell 19.00. Kui sul juba on Ampleri ratas, siis võta see ühes või kui veel ei ole, siis saada meile e-mail ja anname sulle ratta omalt poolt. Tuur kestab umbes tund aega.
R, 24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
A-Galerii on Eesti autoriehete kodugalerii ja unikaalne kohtumispaik, kus saab tutvuda üle saja erineva autori loominguga. A-Galeriis avaneb Eesti ehtekunsti lugu läbi erinevate generatsioonide, vormide ja ideede. Iga käsitööna valminud ehe on kordumatu ning kannab endas autorile ainuomast käekirja ja kontseptsiooni, mida on teostatud meisterliku tehnikaga. Ehtepoe ja näitusepinnana esindab A-Galerii Eesti professionaalsete ehtekunstnike erinevaid põlvkondasid.
20.09 18.00 Vestlusring teemal „Taas uus ja taaskasutus ehtes", osalejad Sille Luiga, Andrei Balašov, Urmas Lüüs ja Kaia Ansip.
22.09 17.30 Liina Lelovi ja Valdek Lauri loeng teemal „Poliitilisus ehtes”.
24.09 17.00 Tuur A-Galeriis ja näitustel Andrei Balašov „Soe suvi" ja „Treasures from the sea", läbi viivad Katarina Kotselainen ja Helle Ly Tomberg.
“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
Estonian Design House+ värskelt avatud galeriipoes on oma loominguga väljas Eve Hanson, August, Piret Loog, Tanel Veenre, Virtuoza (Liisi Tui), Kelpman Textile, Cervo Volante, VARKKI, Süsimust, ALEXANDERLING, New Vintage by Kriss, 1. kiht, Reet Aus, KIRA Shoes, Karl Joonas Alamaa, Stella Soomlais, B’MOR studio, Tarmo Luisk, Toivo Raidmets, Raili Keiv jt.
Cervo Volante loominguga saab lähemalt tutvuda ka Disainiöö raames toimuval aeglasele moele pühendatud rõivamoeetendusel D_O_M. Disainiöö leiab aset 20.-26. septembrini Põhjala keskuses.
2010. aastal lõi Eesti Disainerite Liit brändi Eesti Disaini Maja / Estonian Design House, mis on mõeldud kodumaiste disainerite loomingu tutvustamiseks Eestis ja välismaal. Alates 2017. aastast on avatud Eesti disaini suurem väljapanek Solarise keskuses. Uus Estonian Design House+ projekt „Fööniks“ sai oma nime mütoloogilise linnu järgi, kes vanade kreeklaste uskumuse kohaselt mingi aja tagant sureb, süttides leegina põlema, ning seejärel sünnib kohe oma tuhast uuesti – nõnda võib öelda ka Eesti disainisektori kohta, mis koroonaperioodi on raskelt üle elanud ning nüüd taassündi näeb.
Uus galerii on alates 3. septembrist lahti E-R kell 11—19 ning L kell 11—17 Tallinna vanalinnas, Suur-Karja 14.
Estonian Design House+
fashion & homewww.facebook.com/estoniandesignhousePLUS
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.Näitus „ABSURD” valmis iga-aastase graafilisele disainile pühendatud üritustesarja jaoks. Haapsalu Graafilise Disaini Festivali 2021 traditsioonilisele konkursile laekus kokku 446 teost 234 autorilt üle maailma. Eriala professionaalidest koosnev žürii valis läbi tiheda sõela 85 finaalteost. Väljapanekus lahatakse absurditeemat lähtudes autorite personaalsetest vaadetest ja kujunduslikest tõekspidamistest väga laial skaalal, alates süütutest veiderdustest kuni teravate poliitkommentaarideni.
HGDF 2021 näitusi toetavad Eesti Kultuurkapital, Haapsalu linn, Eesti Kujundusgraafikute Liit.
Ka tänavuse festivali - mille põhifookuseks on tähelepanu juhtimine disaini üha sotsiaalsemale ning ühiskondlikumale rollile maailmas - näitustesse ja aruteludesse panustavad erinevad disaini- ja arhitektuurikoolid. Tartu Kunstikooli, Kõrgema Kunstikooli Pallas, Tallinna Ülikooli Haapsalu Kolledži, Tartu Ülikooli Viljandi Kultuuriakadeemia ja Eesti Kunstiakadeemia välja pandud tööd tegelevad kõik nutikate lahenduste leidmisega ajastul, mil probleeme tundub olevat rohkem kui ideid. Ent disainiharidus väidab vastupidist!
Disaineri töö eesmärk on leida parim lahendus probleemile. Kui maailma tabab kriis, siis see mobiliseerib nii disainerid kui disainiõppe. Kõrvaltvaatajale võib tunduda, et elu jääb seisma, kuid tegelikult tähendab see vaid pausi enne lahenduste leidmist ja rakendamist. Kriis võib olla disaineri inspiratsioon. Pallase selleaastane väljapanek tegeleb lahenduste leidmistega mitmele probleemile - seni kasutamata materjalid või materjalide raiskamine, oma juurte unustamine globaliseerumises ning ka Disainiöö kujundus, mis tänu tublile pallaslasele tänavu uue kuue sai. Lahenduste edukuse määrab muidugi kriisijärgne vaade.
Disainimaailma tekib üha enam uusi materjale, kuna otsitakse jätkusuutlikke ja taimseid alternatiive. See tekitab probleeme disaineritele, kes kasutavad erinevaid nahakaunistustehnikaid. Oma magistritöös uuris Anari Västrik, kuidas uutel materjalidel tehnikaid säilitada, milliseid muudatusi vajab nende rakendamise protsess ning kuidas alternatiivid end naha ees õigustavad.
Töös pandi proovile materjalid, mis on uued või pole veel turule jõudnud, et näha, kuidas need tehnikate rakendamisel hakkama saavad. Töö võimalikult arusaadavalt esitlemiseks antakse ülevaade tehnikate kasutusest taimparknahal, millest need alguse on saanud. Materjalide proovile panekuks lõi Anari jalatsite seeria, kuna just nende loomeprotsess nõuab materjalilt enim. Anari pälvis töö eest parima aksessuaaridisaini tudengipreemia, tema juhendaja oli Marta Moorats. Töös kasutatud tehnikad: tempeltrükk, klišeetrükk, nahavool, marmoreerimine, kuldamine.
Valgusdisainerite algatusel valmiv Tuleviku Toonela annab mõtteid ja uide tuleviku surnuaia teemal. Milline võiks üks surnuaed tulevikus välja näha? Mis elemente seal kohtab, mis tehnoloogiaid see kätkeb, milliseid võimalusi pakub? Kas tuleviku surnuaiad on teistmoodi aiad? Mis disainielemendid võiksid tulevikus kalmistutel rakendust leida ja millised lilled seal saja aasta pärast võiks kasvada?
Külastajatel on võimalus ise ideekorjes osaleda ja oma unistus või ulmeline kalmistukirjeldus Ideekorje Urni visata ning tekitada ideid uue Tuleviku Toonela versiooni või edasiarenduse tarbeks.
Autorid: Andri Luup, Ilvar Piisk, Allan Lahi, Anne Türn, Toomas Täht, Anna Kristin McCarthy, Margus Kontus, jt.
R, 24.09 kell 19.00 proovisõit
21.09—26.09.2021
T-L 11—19, P 11—17
Registreerumine proovisõidule: amplerbikes.com/et/showroomid/tallinn;
linnatuurile: (N & R kl 19.00): tallinn@amplerbikes.com
@
Telliskivi 60/2. A korpus I korrus
Ampler Bikes teeb linnasõitudeks mõeldud kergeid elektrirattaid. Ampleriga sõitmine on lihtne – lihtsalt sõidad. Ei mingeid raskeid akusid, suuri ekraane ega muid segajaid. Kutsume sind osa võtma Ampleri linnatuuridest, neljapäeval ja reedel algusega kell 19.00. Kui sul juba on Ampleri ratas, siis võta see ühes või kui veel ei ole, siis saada meile e-mail ja anname sulle ratta omalt poolt. Tuur kestab umbes tund aega.
“Ühismälu valereaalsus” on audiovisuaalne liitreaalsuse kunstiprojekt, mis on inspireeritud Mihály Csíkszentmihály aja tajumise teooriast.
See installatsioon on inspireeritud flow teooriast ja indiviidi kogetud aja mõistmisest. Ajast, mil mälestused toodavad automaatseid käitumismustreid. Kuidas need kogemused kipuvad korduma ja kuidas neid ära tunda individuaali teadliku elutsükli jooksul. Kas on olemas võimalus õppida nendest kordustest või kas nad on lihtsalt mänguväljak geneetilise mälu jaoks, mis eksisteerib väljaspool meie arusaamist ajast?
Kas meie emotsionaalsed reageeringud on päris või on need kõigest geneetilise- ning kultuurimälu kaja?
Ajatus on õndsuse seisund, mida me ei koge teadlikult, aga milles me oleme kõige õnnelikumad.
Solaris Keskus kutsub sind ka Disainiöö nädalal Solarise Disainitänavale tutvuma disainipoodides pakutavate innovaatiliste toodetega!
Kas teadsid, et TRIWA x Humanium kellad on valmistatud kokku kogutud illegaalsetest relvadest? Kellade müügist antakse 15% heategevuseks, et aidata konfliktsete piirkondade elu ning vähendada vägivalda. Pinqponq seljakotid on aga see-eest valmistatud tuhandetest plastikpudelitest. Birkenstocki sussid on 100% vegan. BestBrandsis on saadaval 100% looduslikust kautśukist valmistatud HUNTER kummikud. — Kõik see ja palju muud huvitavat ootab sind Solaris Keskuse Disainitänaval.